Hellbom’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

Nu är det jul igen…

Posted by hellbom på 122008000UTC12bUTCTue, 23 Dec 2008 06:16:08 +0000 26, 2007

”Nu är det jul igen, nu är det jul igen…”

Det låter en smula uppgivet. Igen, igen… Den förbaskade julen är här igen. Om man riktigt gillade julen skulle man väl utropa HURRA! Men icke.

Jag tillhör inte julhatarna. Men jag älskar den inte heller. Vad vi än må tycka så sitter vi fast i dess garn. Inget varumärke är så starkt som Julen. Det är värt miljarders miljarder. I dollaros eller euro , whatever. Nej det räcker inte, Det handlar om biljoner, triljoner. Överallt smyger den sig in. När jag satt på dass häromdan upptäckte jag att toalettpapperet var prytt med en tomte. En utklädd snögubbe visserligen, men icke desto mindre än tomte.j1

Vad kan den här idékläckaren ha tänkt? Ska det vara något speciellt nöje att torka sig i ändan med en tomte?

Säkert fick han en klapp på axeln av chefen. Kanske till och med en extra julbonus. Men inte skulle jag ha köpt det här dasspapperet om jag hade kollat motivet i butiken. Men nu får jag väl stå ut med det fram till påska.

Nej, det är inte sant, det är inte sant…

Min populäraste blogg  just nu är ”Finns det nåra snälla barn här?” från förra året. Är ni helt knäppa? I den här stugan finns det inga snälla barn, men jag har redan fått tre julklappar och en fjärde ligger och väntar hos Lola i Söderhallarna.

Om ni vill vara lite skärpta så här dan före dan ska ni läsa ”Stockholm berättar” här nedan. Själv ska jag göra en utflykt i den här fina stan och återkommer innan juldagsmorgon glimmar.

GOD JUL!

Ett svar to “Nu är det jul igen…”

  1. Ja, tänk om man varit förtänksam nog på den tiden folk inte var tillräckligt uppmärksamma och inregistrerat ”Jul” som varumärke! Då hade man verkligen kunnat leva ett tillbakalutat liv där i den röda dräkten!
    Varför inte! Kan man få patent på blommor och grödor och kroppsdelar så!

    God Jul, Thorleif! Och Gott Nytt År!
    MATS

Kommentera

 
