Hellbom’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

All Fool´s Day

Posted by hellbom på 42008000UTC04bUTCTue, 01 Apr 2008 02:33:26 +0000 26, 2007

Alldeles nyss var jag inne i Thorleifs space, min andra blogg, och redigerade min Profil. En liten ändring bara. Från 83 till 84 år. Så gammal är jag alltså nu. Skallen känns fortfarande ganska ung, men kroppen är nog, vad man säger, åldersadekvat.

Bilden: Thorleif och Olle på Mörkö vid unga år.

thorleif-och-olle.jpg

84 år – det är en helsikes lång tid. Hur har jag utnyttjat dem? Sisådär. Det kunde nog ha varit bättre. Jag kunde nog ha nått en högre position i samhället om jag hade varit lite mera ambitiös. Men då hade jag antagligen varit utsliten, död och begraven vid det här laget.

Nu har jag slirat med. Inte på ett bananskal precis, men åren har gått och det har varit tämligen hyfsat.

Att vara född den 1 april kunde vara upphov till hyss och skämt och skoj av alla de slag. Men ingen har nånsin retat mig för detta. Det var fortfarande vinter den dag jag föddes, sägs det. Ackuschörskan gick på skaren över åkrarna från Grönbrink till Lustigtorp. Jag ska kolla med SMHI om detta kan vara riktigt.

Något vidare firande blir det nog inte. 1 april är ju annars ett datum som är lätt att komma ihåg. Men jag är själv inte någon bra gratulant. Födelsedagar har aldrig varit min grej, om man så säger. De gånger jag blivit uppvaktad, med tioårsintervaller, har jag mest känt mig generad.

Men jag ska kolla e-postlådan frampå dan. Där kan finnas något.

Kommentera

 
