Hellbom’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

Väderspåmannen

Posted by hellbom på 32008000UTC03bUTCFri, 21 Mar 2008 10:30:50 +0000 26, 2007

 

Under rubriken ”Winter, where art thou?” skrev jag den 19 januari: ”Det skulle inte förvåna mig om snö och kyla slog till med brutalaste kraft i slutet av mars.” Nu är vi där. Långfredagen den 21 mars. Snön yr och ligger redan flera centimeter tjock på taken. Det är ett par minusgrader. ”Brutalaste kraft” vill jag inte kalla det, men vinter är det. Om en vecka ska jag ta ut bilen och vinterdäck äger jag inte. Vi får hoppas att våren kommer snabbt. För att muntra upp oss alla ber jag att få presentera påskkäringen Minna från Hudiksvall.

Påsken 2008

Kommentera

 
