Hellbom’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

Om Tingsten

Posted by hellbom på 22008000UTC02bUTCTue, 12 Feb 2008 04:02:56 +0000 26, 2007

Efter att ha skrivit en serie artiklar från Polen gick jag en dag genom hallen på väg in till Stora redaktionen, passerade Tingsten och Kurt Samuelsson och hörde följande replikskifte:

– Vad ska jag säga till honom?

 Sam: – Lägg bort titlarna med honom.

Efter en stund kom Tingsten in på Stora, gick fram till mig och sträckte ut handen.

– Det var bra det där, du skrev om Polen. Tack ska du ha!

tingsten-2.jpg

 ————

En busybody på Svenska Dagbladet, tvärs över gatan med insyn över DN:s sportredaktion ringde till Tingsten:

– Chefredaktörn ska veta att det dricks sprit inne på er redaktion.

Tingsten: – Kan ni se om det finns något kvar?

————-

Många söndagar hade jag en orimlig tjänst från tidig morgon till sen kväll med Arne Odéen vid min sida som notischef. Först som bokman och uppdragsutdelare till de fåtaliga söndagsreportrarna, sen som A 1-redaktör och förstasidesritare. Fram på förmiddan brukade Hedman ringa, alltid med samma replik: – Hur har du det? Med betoningen på har.

En söndag ringde också Tingsten. – Jag behöver  sherry till såsen Kan du be Ottekrans (vaktmästarn) att gå ner på W 6 och låna lite grann och ta en taxi ut till mig?

Så gick det till på den gamla goda tiden.

Kommentera

 
