Hellbom’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

Långa tjejer

Posted by hellbom på 122007000UTC12bUTCWed, 05 Dec 2007 07:50:04 +0000 26, 2007

När jag skrev om Donna i ”Vilse i pannkakan” och hur hon pikades om sin längd (178 cm) så slog det mig att tjejerna är mycket längre i dag än de var i min ungdom. Det finns väl nån statistik om detta, men jag kan inte hitta den. Jag är två centimeter kortare i dag (176 cm) än när jag ryckte in i lumpen som 20-åring. Då träffade man sällan en brud som var längre, men i dag dräller stan av presumtiva basketspelare.

I USA på 40-talet kände jag flera par där hustrun var längre än sin make. För killarna var det där ett problem, men skobutikerna hade en lösning. Jag minns en commercial som kördes på en radiostation i Newark, New Jersey:

If you want to be taller, taller than she is/ old man Adler is the man to see. His/elevator shoes make you taller than she/taller, taller, taller than she is…

Men sanningens minut inträffade när han sparkade av sig dojorna i sängkammarn.

Ett svar to “Långa tjejer”

  1. Madde said

    Om hon pikades, vad gör inte jag då! Jag är 185 cm lång!

Kommentera

 
